Mamička blogerka radí: Spoznávame malé Karpaty

Evely 27. 11. 2018

Dnes vás prevediem cez Karpaty nad Račou. Zvolila som cestu Pekná cesta-Červený Kríž – Biely Kríž.

Autom sa dá doviezť až po Horáreň Pekná cesta, tam už musíte odstaviť svojho tátoša. Ocitnete sa na priestranstve, kde je vybudované nové detské ihrisko pre malých i veľkých. Viacero ohnísk a taktiež gril s veľkými krytými stolmi, kde sa v prípade nepriaznivého počasia skryjete. Viete tu stráviť celý deň a urobiť si obed v prírode či narodeninovú párty. Dokonca je tu vo vychytených  obdobiach otvorený aj bufet. A za plotom ovečky.

Ak máte radšej v lese pokoj, po ceste na Červený kríž nájdete malé ohniská, kde si môžete posedieť. Na kríž vedie asfaltová cesta, ktorú radi využívajú aj cyklisti, takže treba dávať pozor na deti, aby sa držali na kraji. Výhodou je, že túto prechádzku zvládnete aj s kočíkom, treba rátať, že si pri tom zacvičíte, prírodné fitko na zadok a stehná, je predsa to najlepšie. 😉 Po asi pol hodine prídete na Spariská, kde odbočíte doprava po červenej pokračujete na Červený kríž. Tu už je cesta taká miernejšia a menej stúpania, za takých 20 min dorazíte na miesto. Toto stanovište prešlo nedávno veľkou veľmi príjemnou zmenou. Postavili tam nocľaháreň, kde môžete stráviť s deťmi zážitkovú noc, stačí vám k tomu karimatka a spacák.

Ak ešte majú deti síl, cesta na Biely kríž pokračuje ďalej, treba rátať opäť tak 45 min, keď zbadáte vedenia, už viete, že ste na mieste a k cieľu je to minútka. Na Bielom kríži sa môžete posilniť, robia tam skvelé polievky a čapujú kofolu či pivo. U nás kofola bola tým hnacím motorom zvládnuť to až sem. 😉 Cesty späť sú rôzne, ak ste využili mhd viete zbehnúť do Rače a o niečo si cestu späť skrátiť. Ak si stiahnete offline mapy, tak zistíte, že sú aj neoznačené cesty, ktorými sa dostať späť, ale keď chcete istotu, tak sa radšej vráťte, ako ste prišli. Treba rátať na túto turistiku aj s prestávkami tak 4,5 hodiny, keď máte malé deti.

Ak nemáte kočík, tak je možnosť využiť lesnú cestu, sú tam vychodené chodníky, ale sú neoznačené. Napríklad sa dá vojsť do lesa, hneď keď prejdete okolo horárne za rampu, prídete na križovatku, kde odbočíte doprava asi po piatich minútach, začnete klesať a cesta sa začne točiť, tak pred zákrutou zbadáte vychodený chodník smerom hore do lesa, ktorý sa neskôr pripojí na červenú značku, je to omnoho zaujímavejšia cesta, lebo ste v samotnom lese. Máte pocit, že ste niekde mimo veľkomesta, toto je veľké plus Bratislavy, že nemusíte ďaleko chodiť a ste v lone prírody. Inak cesta na Biely kríž je aj veľmi obľúbenou cyklistickou trasou, tak ak vaše deti radi bicyklujú, môžete ich vyskúšať zobrať sem.

Ako sa vám článok páčil?

Evely

Som mama 4 detí (2 chalani a 2 baby). Venujem sa účtovníctvu a mám svoj internetový obchod malovane-tricka.sk. Radi trávime čas ako rodina spolu a zažívame niečo nové, dobrodružné na čo môžme potom dlho spomínať…

Zaujal vás článok? Toto sa vám bude páčiť!